Thursday, October 20, 2011

Tetap Mencari

harini ak menulis dalam keadaan ak demam yg agak panas..mungkin sbb ak keras kepala,kluar wktu hujan..da tawu dkt luar tngah hujan,kilat2 lagi,nk jgak kluar..n tujuan ak tetap sama,x pernah berubah walau sikit pun,ak terus mencari insan yg bergelar wanita yg ak cinta..

Pernah ak nyatakan hasrat untuk menulis dikala lapang untuk mengisi kekosongan,tp suma sekadar hsratku yg hilang seperti embun dikala hangat mentari menyinar..lesap..

Perasaan risau,takut...boleh dikatakan setiap hari menyelubungi hidup ak,walaupun bukan ak yg alami semua tu,tp terasa tempiasnya..mungkin ni kekuatan cinta..wallahualam..

"mungkin smpai bila2 dia x kan tahu alamat rumah ak"
lebih kurang mcm ni larh,apa yg dia nyatakan..n apa yg diperkatakan punya sebab tersendiri..dia x nk ak lebih risau tntang keadaan dia.dia x nk menjadi beban dalam hidup ak,tp yakinlah awk,yg awk x pernah membebankan sy walau sikit pun..kesakitan yg dia tanggung lebih sakit dari apa yg ak tawu..ye,boleh dikatakan setiap kali ak teringatkan hal ni,ak menangis..ya Allah,tabahkan lah diri hamba Mu itu...
setiap kali solat,ak berdoa agar dia cepat sembuh..supaya ak boleh ceriakan dia setiap hari seperti dulu..sewaktu ak mula kenal dngn insan yg kini menjadi cintaku.

kadang2 ak tersenyum sendri dalam lamunan..teringatkan kisah2 ak dulu,mulai mengenali insan istimewa ini..pada awalnya mmng agak kucar kacir kerana ak sudah berpunya..ada perbalahan antara ak dngn kekasih sebelumnya..disebabkan hati ak tertambat pada seorang wanita lain yg ak teramat syg hingga kini.

hampir setahun lebih ak bersamanya,tetapi perasaan yg dikatakan CINTA x pernah wujud antara ak dan dia(kekasih lamaku)...sekadar cinta palsu yg dibuat untuk menjaga hati.
setelah beberapa detik,ak sedar..berapa lama lagi ak nk trus menipu

kemudian,ak mulai mengenal lebih rapat dengan org yg ak rasa bakal Cinta ak yg pasti..mmng ak x pernah melihat rupa dia yg sebenar,x pernah ak dengar suara dia walaupun sepatah..tp perasaan syg dpt timbul.."ye,dia la cinta ak yg pasti"
hmpir beberapa bulan ak mengenalinya dan kami isytiharkan bahawa kami adalah pasangan kekasih..saat tu,x pernah ak lupa..tarikh 24.2...ak akan ingat tarikh ni smpai bila2.

tetapi..sesuatu terjadi

dia kemalangan..hampir sebulan dia mnghilang,baru ak tawu..dari kawan dia
lepas tawu berita tu,nasi didepan ak langsung x disentuh..hmpir jatuh jntung ak dpt tawu berita ni..ak ambil keputusan untuk balik rumah walaupun minggu tu ada kelas..ak abaikan tnggungjwb ak just untuk pergi melawat dia..

baguskan..ak balik x terfikir langsung mana dia tinggal..

kini hmpir 7 bulan lebih kami bersama n ak masih mencari si dia..ak x pernah penat n ak x kan putus asa mencari cinta ak

"berenti la wat kerja sia2..hg x taw dia dok mana,p cari x dpt apa,taman tu besaq kowt,skng da sakit2..dah la..kalau dia syg kt hg,x kn dia nk biaq hg cari2 mcm ni"

kata2 dari sorang rakan ak..but bnda ni x pernah jatuhkan semngat ak untuk trus mencari..ak sakit,sakit lagi dia dari ak..
apa yg dia buat,mmng bersebab.. ak tawu semua tu...mmng kerap kali buat ak menangis,trbayang betapa kerap lagi dia menangis...

ak akan trus mencari cinta aku,sbb ak pasti,ak akan jumpa suatu hari nanti..biar la org ckp ak gila wat kerja mengarut ni,sbb mmng betul ak gila,ak gilakan dia...dia da sedarkan ak tentang mcm2..hanya dia yg dah sedarkan ak..

AKU AKAN TETAP MENCARI
"awak...sy doakan awk cepat sembuh..n dpt buat keputusan secepat mungkin..awk x pyh takut,kami semua sentiasa ingat awk,awk jngn risau pasal tu ye..sy akan simpan semua memori tu,untuk awk..sy always sygkan awk,n mungkin dah cintakan awk selama ni"




No comments:

Post a Comment