Thursday, October 20, 2011

Tetap Mencari

harini ak menulis dalam keadaan ak demam yg agak panas..mungkin sbb ak keras kepala,kluar wktu hujan..da tawu dkt luar tngah hujan,kilat2 lagi,nk jgak kluar..n tujuan ak tetap sama,x pernah berubah walau sikit pun,ak terus mencari insan yg bergelar wanita yg ak cinta..

Pernah ak nyatakan hasrat untuk menulis dikala lapang untuk mengisi kekosongan,tp suma sekadar hsratku yg hilang seperti embun dikala hangat mentari menyinar..lesap..

Perasaan risau,takut...boleh dikatakan setiap hari menyelubungi hidup ak,walaupun bukan ak yg alami semua tu,tp terasa tempiasnya..mungkin ni kekuatan cinta..wallahualam..

"mungkin smpai bila2 dia x kan tahu alamat rumah ak"
lebih kurang mcm ni larh,apa yg dia nyatakan..n apa yg diperkatakan punya sebab tersendiri..dia x nk ak lebih risau tntang keadaan dia.dia x nk menjadi beban dalam hidup ak,tp yakinlah awk,yg awk x pernah membebankan sy walau sikit pun..kesakitan yg dia tanggung lebih sakit dari apa yg ak tawu..ye,boleh dikatakan setiap kali ak teringatkan hal ni,ak menangis..ya Allah,tabahkan lah diri hamba Mu itu...
setiap kali solat,ak berdoa agar dia cepat sembuh..supaya ak boleh ceriakan dia setiap hari seperti dulu..sewaktu ak mula kenal dngn insan yg kini menjadi cintaku.

kadang2 ak tersenyum sendri dalam lamunan..teringatkan kisah2 ak dulu,mulai mengenali insan istimewa ini..pada awalnya mmng agak kucar kacir kerana ak sudah berpunya..ada perbalahan antara ak dngn kekasih sebelumnya..disebabkan hati ak tertambat pada seorang wanita lain yg ak teramat syg hingga kini.

hampir setahun lebih ak bersamanya,tetapi perasaan yg dikatakan CINTA x pernah wujud antara ak dan dia(kekasih lamaku)...sekadar cinta palsu yg dibuat untuk menjaga hati.
setelah beberapa detik,ak sedar..berapa lama lagi ak nk trus menipu

kemudian,ak mulai mengenal lebih rapat dengan org yg ak rasa bakal Cinta ak yg pasti..mmng ak x pernah melihat rupa dia yg sebenar,x pernah ak dengar suara dia walaupun sepatah..tp perasaan syg dpt timbul.."ye,dia la cinta ak yg pasti"
hmpir beberapa bulan ak mengenalinya dan kami isytiharkan bahawa kami adalah pasangan kekasih..saat tu,x pernah ak lupa..tarikh 24.2...ak akan ingat tarikh ni smpai bila2.

tetapi..sesuatu terjadi

dia kemalangan..hampir sebulan dia mnghilang,baru ak tawu..dari kawan dia
lepas tawu berita tu,nasi didepan ak langsung x disentuh..hmpir jatuh jntung ak dpt tawu berita ni..ak ambil keputusan untuk balik rumah walaupun minggu tu ada kelas..ak abaikan tnggungjwb ak just untuk pergi melawat dia..

baguskan..ak balik x terfikir langsung mana dia tinggal..

kini hmpir 7 bulan lebih kami bersama n ak masih mencari si dia..ak x pernah penat n ak x kan putus asa mencari cinta ak

"berenti la wat kerja sia2..hg x taw dia dok mana,p cari x dpt apa,taman tu besaq kowt,skng da sakit2..dah la..kalau dia syg kt hg,x kn dia nk biaq hg cari2 mcm ni"

kata2 dari sorang rakan ak..but bnda ni x pernah jatuhkan semngat ak untuk trus mencari..ak sakit,sakit lagi dia dari ak..
apa yg dia buat,mmng bersebab.. ak tawu semua tu...mmng kerap kali buat ak menangis,trbayang betapa kerap lagi dia menangis...

ak akan trus mencari cinta aku,sbb ak pasti,ak akan jumpa suatu hari nanti..biar la org ckp ak gila wat kerja mengarut ni,sbb mmng betul ak gila,ak gilakan dia...dia da sedarkan ak tentang mcm2..hanya dia yg dah sedarkan ak..

AKU AKAN TETAP MENCARI
"awak...sy doakan awk cepat sembuh..n dpt buat keputusan secepat mungkin..awk x pyh takut,kami semua sentiasa ingat awk,awk jngn risau pasal tu ye..sy akan simpan semua memori tu,untuk awk..sy always sygkan awk,n mungkin dah cintakan awk selama ni"




Wednesday, October 12, 2011

Bunuh Diri?

''janganlah kamu membunuh dirimu, kerana Allah maha menyanyangimu'' - maksud surah An Nisaa : 28

''dan janganlah kamu berputus asa dalam menggapai kurnia Allah, sesungguhnya yang berputus asa hanyalah kaum kafir sahaja'' - maksud surah Yusof : 78

"Barangsiapa menjatuhkan diri dari atas gunung kemudian bunuh diri, maka dia berada di neraka, dia akan menjatuhkan diri ke dalam neraka untuk selama-lamanya. Dan barangsiapa minum racun kemudian bunuh diri, maka racunnya itu berada di tangannya kemudian minum di neraka jahanam untuk selama-lamanya. Dan barangsiapa bunuh diri dengan alat tajam, maka alat tajamnya itu di tangannya akan menusuk dia di neraka jahanam untuk selama-lamanya." (Riwayat Bukhari dan Muslim)

assalamualaikum ....
.
baru sehari mus dekat rumah..sem 1 baru je habis,n skng tengah cuti sbulan..
dlm masa 1 hari,mampu ubah seseorang dari waras kepada kurang waras...
thatz y mus sentuh pasal bunuh diri..org x waras je yg x syg nyawa dia..
..
lebih kurang 2 jam,kira baru je td...mus hampir terjun dari jambatan..jambatan apa lagi kt sini slain jambatan Pulau Pinang..ye,mmng mus pegi situ..lepas mus pergi mencari sesuatu yg x pasti.tp lepas mus trfikirkan fmly,kakak angkat mus yg bakal bersalin,kawan2,amalan mus,tmbah kalau mus terjun,da kira dosa besar diharamkan syurga..mus batalkan niat tu..ampunkan aku ya Allah.

"skrng mus p blik tdk jpg akak tpon umh mus"
hurmm..kak putri..skng dia plak yg always support mus...yg slalu bantu mus...apa2 hal,dia plak jadi kaunselor,sblom ni mus larh penasihat peribadi dia..sbb kak putri larh,msj dari dia yg sedarkan mus dari lamunan syaitan...thankz kak putri,ingatkan mus..
....
mungkin Tuhan nk uji,mmpu x mus hadapi semua ni...betul ke cara mus n apa yg ptut mus wat perubahan..stiap manusia punya akal tetapi slalu terlupa dngn tngjawab asal sbagai khalifah dkt atas bumi Allah..bnda2 ni larh yg sedarkan balik apa yg silap,apa yg perlu dibetulkan,apa yg perlu dielakkan..

...
buat insan yg digelar tulang rusuk lelaki..sy minta maaf atas apa yg sy hmpir buat...sy x dpt kawal diri..sy x tawu kenapa sy jadi mcm ni..
sy x salahkan awk,sy x salahkan sapa2...org lain pun x boleh salahkan awk sbb awk mmng x pernah buat salah...mungkin blom ada rezeki kita nk jmpa kan..mungkin da disediakn tarikh tertentu yg kita bakal jumpa..lgipun kalau sy truskan apa yg difkirkan tu,mcm mana sy nk tunaikan janji2 yg da sy buat...bukan ke dikira munafik if mungkir jnji...jadi,sy akan jaga diri sy,untuk tunaikan setiap janji yg pernah sy janjikan..

"Peliharalah perempuan dengan cara yang baik. Sesungguhnya perempuan diciptakan dengan (sifat seperti tulang rusuk yang bengkok) dari antara tulang rusuk ialah yang paling atas. Bila kamu cuba-cuba meluruskannya, boleh memecahkannya dan bila dibiarkan akan tetap bengkok. Kerananya peliharalah perempuan dengan baik".

::sy akan cari awk suatu hari nanti bersama CINTA::
~Siti Nur Umairah Binti Ishak~