Daisypath Happy Birthday tickers


Wednesday, October 12, 2011

Bunuh Diri?

''janganlah kamu membunuh dirimu, kerana Allah maha menyanyangimu'' - maksud surah An Nisaa : 28

''dan janganlah kamu berputus asa dalam menggapai kurnia Allah, sesungguhnya yang berputus asa hanyalah kaum kafir sahaja'' - maksud surah Yusof : 78

"Barangsiapa menjatuhkan diri dari atas gunung kemudian bunuh diri, maka dia berada di neraka, dia akan menjatuhkan diri ke dalam neraka untuk selama-lamanya. Dan barangsiapa minum racun kemudian bunuh diri, maka racunnya itu berada di tangannya kemudian minum di neraka jahanam untuk selama-lamanya. Dan barangsiapa bunuh diri dengan alat tajam, maka alat tajamnya itu di tangannya akan menusuk dia di neraka jahanam untuk selama-lamanya." (Riwayat Bukhari dan Muslim)

assalamualaikum ....
.
baru sehari mus dekat rumah..sem 1 baru je habis,n skng tengah cuti sbulan..
dlm masa 1 hari,mampu ubah seseorang dari waras kepada kurang waras...
thatz y mus sentuh pasal bunuh diri..org x waras je yg x syg nyawa dia..
..
lebih kurang 2 jam,kira baru je td...mus hampir terjun dari jambatan..jambatan apa lagi kt sini slain jambatan Pulau Pinang..ye,mmng mus pegi situ..lepas mus pergi mencari sesuatu yg x pasti.tp lepas mus trfikirkan fmly,kakak angkat mus yg bakal bersalin,kawan2,amalan mus,tmbah kalau mus terjun,da kira dosa besar diharamkan syurga..mus batalkan niat tu..ampunkan aku ya Allah.

"skrng mus p blik tdk jpg akak tpon umh mus"
hurmm..kak putri..skng dia plak yg always support mus...yg slalu bantu mus...apa2 hal,dia plak jadi kaunselor,sblom ni mus larh penasihat peribadi dia..sbb kak putri larh,msj dari dia yg sedarkan mus dari lamunan syaitan...thankz kak putri,ingatkan mus..
....
mungkin Tuhan nk uji,mmpu x mus hadapi semua ni...betul ke cara mus n apa yg ptut mus wat perubahan..stiap manusia punya akal tetapi slalu terlupa dngn tngjawab asal sbagai khalifah dkt atas bumi Allah..bnda2 ni larh yg sedarkan balik apa yg silap,apa yg perlu dibetulkan,apa yg perlu dielakkan..

...
buat insan yg digelar tulang rusuk lelaki..sy minta maaf atas apa yg sy hmpir buat...sy x dpt kawal diri..sy x tawu kenapa sy jadi mcm ni..
sy x salahkan awk,sy x salahkan sapa2...org lain pun x boleh salahkan awk sbb awk mmng x pernah buat salah...mungkin blom ada rezeki kita nk jmpa kan..mungkin da disediakn tarikh tertentu yg kita bakal jumpa..lgipun kalau sy truskan apa yg difkirkan tu,mcm mana sy nk tunaikan janji2 yg da sy buat...bukan ke dikira munafik if mungkir jnji...jadi,sy akan jaga diri sy,untuk tunaikan setiap janji yg pernah sy janjikan..

"Peliharalah perempuan dengan cara yang baik. Sesungguhnya perempuan diciptakan dengan (sifat seperti tulang rusuk yang bengkok) dari antara tulang rusuk ialah yang paling atas. Bila kamu cuba-cuba meluruskannya, boleh memecahkannya dan bila dibiarkan akan tetap bengkok. Kerananya peliharalah perempuan dengan baik".

::sy akan cari awk suatu hari nanti bersama CINTA::
~Siti Nur Umairah Binti Ishak~

No comments:

Post a Comment